توتیا

 

مهی که مزد وفای مرا جفا دانست
 

دلم هرآنچه جفا دید ازو وفا دانست
 

روان شو از دل خونینم ای سرشک نهان
 

چرا که آن گل خندان چنین روا دانست
 

صفای خاطر آیینه دار ما را باش
 

که هرچه دید غبار غمش صفا دانست
 

گرم وصال نبخشند خوشدلم به خیال
 

که دل به درد تو خو کرد و این دوا دانست
 

تو غنچه بودی و بلبل خموش غیرت عشق
 

به حیرتم که صبا قصه از کجا دانست
 

زچشم سایه خدا را قدم دریغ مدار
 

که خاک را ه تو را عین توتیا دانست
 

                                                "هوشنگ ابتهاج" 

 

 

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
مردی که می خندد یکشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:42 ب.ظ http://themanwholaughs.blogsky.com

سلام..
شعر های استاد ابتهاج همیشه خواندنی هستند.

دقیقن و یقینن!

سایه سپید یکشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 05:25 ب.ظ http://khateratEgahBgah.persianblog.ir

به به به به .....خودم آدرستو پیدا کردم!!!!:دی
زیبا بود....
من این قالبت رو خیلی دوس دارم....خیلی ذوق هنری توش نهفته س

می خواستم تازه واست بذارم آدرسو!
خوش اوووومدی دوست قدیمی...
ممنونم تو همیشه به من لطف داشتی و داری...

سیدخندان یکشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:23 ب.ظ http://seydkhandan.persianblog.ir/

به ســــــــــــــــــــلام
عزیز دل برادر
مبارک باشه.
اینجا خیلی خوشگله ها
:دی
بابت آهنگم خواهش میکنم. خوشحالم دوست داشتی. خودمم بدم نیومد از این کارا بازم بکنم.. ببینم سلیقه منو دوس دارین یا نه ;)

علیک سلام برادر؟!!
قربونت برم چشات قشنگ میبینه...
حتمن دوست خواهیم داشت...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد